In global pop culture, pinball playing peaks in 1969 and the following years. Members of the Cologne artist scene based around the journal Interfunktionen – among others Benjamin Buchloh, Friedrich Wolfram Heubach, Candida Höfer, Michael Oppitz – play pinball, like everyone else, but also work on a critical theory of the game, drawing particularly on Roland Barthes’s Mythologies. The reconstruction of this critical activity, up until its ultimate failure, yields an illuminating case study of the animated interaction between theory, art, pop culture, and protest movement in the sixties and seventies.
Followed by a commentary on The Who’s Pinball Wizard (by Erhard Schüttpelz)
Veranstaltungsort
Campus Herrengarten
Raum AH-217/18
Herrengarten 3
57072 Siegen
Links
Durch die weitere Nutzung der Seite stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. | By continuing to use this site, you agree to the use of cookies. Weitere Informationen | More information
Die Cookie-Einstellungen auf dieser Website sind auf "Cookies zulassen" eingestellt, um das beste Surferlebnis zu ermöglichen. Wenn du diese Website ohne Änderung der Cookie-Einstellungen verwendest oder auf "Akzeptieren" klickst, erklärst du sich damit einverstanden.